ACTIVITĂŢI MATEMATICE
- stabilirea de relaţii între obiecte şi grupuri de obiecte după diferite criterii şi realizând comparaţii;
- inţelegerea relaţiilor spaţiale plasând diferite obiecte într-un spaţiu dat sau în raport cu un reper dat;
- clasificarea obiectelor şi fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;
- aprecierea globală a cantităţii de obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;
- să numere de la 1-3, recunoscând grupele cu 1-3 obiecte şi cifrele corespunzătoare;
- să raporteze numărul la cantitate;
- să-şi formeze reprezentări corecte despre forma geometrică plană-cercul;
EDUCAREA LIMBAJULUI
- comunicarea de impresii, idei despre aspecte din mediul social şi natural;
- participarea la activităţile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;
- distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;
- învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
- exprimarea corectă din pc.d.v. sintactic, în propoziţii simple;
- audierea cu atenţie a unor texte pentru a-şi mări orizontul de cunoaştere;
- receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia;
- exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti.
CUNOAŞTEREA MEDIULUI
- cunoaşterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia;
- cunoaşterea corpului uman, vieţuitoare, plante şi obiecte din mediul apropiat folosind materiale intuitive;
- aplicarea normelor de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
- recunoaşterea anumitor schimbări şi transformări din mediul înconjurător;
- cunoaşterea unor elemente ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;
- să comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurător;
EDUCAŢIE PENTRU SOCIETATE
- cunoaşterea persoanelor din mediul apropiat;
- cunoaşterea normelor necesare integrării în viaţa socială;
- manifestarea spiritului de echipă prin colaborarea la realizarea unei activităţi în comun;
- cunoaşterea şi aplicarea regulilor de igienă personală;
- manifestarea atitudinii pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;
- să cunoască drepturile copilului în viaţa socială;
- conştientizarea consecinţelor pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;
- cunoaşterea de reguli de securitate personală;
- înţelegerea semnificaţiei unor evenimente social-culturale.
EDUCAŢIE ARTISTICO-PLASTICĂ
DESEN/PICTURĂ
- cunoaşterea denumirii instrumentelor şi materialelor de lucru folosite;
- mânuirea corectă a instrumentelor şi materialelor de lucru;
- identificarea culorilor de bază folosindu-le adecvat;
- înţelegerea procedeului de lucru prin exersare;
- aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obţine forme cât mai apropiate de realitate;
- aplicarea elementelor de limbaj plastic şi expresie artistică pentru a obţine efecte plastice, forme spontane şi elaborate;
- perceperea frumosului din natură, dezvoltându-şi spiritul de observaţie.
MODELAJ
- cunoaşterea denumirii materialelor şi a însuşirilor acestora;
- exersarea deprinderilor elementare de modelare pentru a obţine forme cât mai aproape de realitate;
- să găsească destinaţie utilă produselor din activităţile de modelaj;
ACTIVITĂŢI PRACTICE
- să analizeze senzorio-motric însuşirile caracteristice ale materialelor;
- dobândirea unui sistem de deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;
- aplicarea deprinderilor dobândite în confecţionarea de produse;
- să asambleze diferite materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau fiinţe;
- dobândirea încrederii în forţele proprii, independenţă în acţiune, răbdare şi disciplină în muncă;
- să lucreze corect, ordonat şi curat ducând până la capăt lucrul început;
- să manifeste interes şi respect faţă de produsele muncii oamenilor.
EDUCAŢIE FIZICĂ
- să se orienteze în schema corporală cunoscându-şi posibilităţile motrice ale fiecărei părţi;
- exersarea deprinderilor pentru a-şi mări capacitatea generală de efort;
- orientarea în spaţiu raportându-se la repere date;
- formarea corectă a deprinderilor motrice de bază;
- coordonarea mişcărilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
- formarea unei ţinute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;
- să manifeste spirit de echipă, cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;
- executarea de mişcări ritmate prin antrenarea diferitelor părţi ale corpului;
- să se exprime liber asociind mişcărilor sentimente, trăiri;
- executarea corectă a elementelor de gimnastică acrobatică.
EDUCAŢIE MUZICALĂ
- diferenţierea sunetelor din mediu pentru dezvoltarea auzului;
- diferenţierea auditivă a timbrului, intensităţii, duratei şi înălţimii sunetelor din mediu şi pe cele muzicale;
- interpretarea cântecului cu acompaniamentul jucăriilor muzicale;
- interpretarea cântecelor însoţite de mişcări sugerate de textul lor;
- să audieze cu atenţie fragmente muzicale, cântece pentru a le cunoaşte.
Comments
Comments are closed.